دکتر بابک جعفرنژاد
جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن؛ بهترین روش جوانسازی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جراحی لیفت گردن روشی نوین و موثر برای جبران افتادگی گردن و افزایش جوانی پوست این ناحیه است. در این روش پوست و چربی‌های اضافی که در ناحیه گردن وجود دارند، از بین رفته و چانه، فک و گردن بازسازی می‌شوند. این جراحی مزایای زیادی را با خود به دنبال دارد و به دو روش بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام می‌شود. در طول فرآیند لیفت کردن گردن برشی در زیر چانه یا گوش ایجاد شده و ‌پوست اضافی برداشته می‌شود. سپس پوست بخیه شده و ترمیم می‌شود. این عمل همانند هر عمل دیگر کاندیدای خاص خود را دارد. در ادامه می‌خواهیم در مورد میزان ماندگاری عمل، مزایا و چگونگی انجام لیفت گردن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن چیست؟

جراحی لیفت گردن نوعی جراحی زیبایی و پلاستیک به شمار می‌آید که با هدف جوانسازی گردن کاربرد دارد. در این جراحی پوست گردن حالت کشیدگی پیدا می‌کند و چین چروک و افتادگی ناحیه گردن از بین می‌رود. این جراحی زیبایی مانند جراحی لیفت صورت، مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. اگر شما نیز از شل شدگی پوست گردن رنج می‌برید، می‌توانید جوانی و شادابی آن را با لیفت گردن افزایش دهید. این عمل محدودیت سنی ندارد و می‌تواند در هر سنی انجام شود. اما افرادی که در سنین ۴۰ یا ۴۵ هستند، نتایج بهتر و ماندگارتری را از عمل لیفت گردن دریافت خواهند کرد.

جراحی لیفت گردن چگونه انجام می‌شود؟

در حال حاضر تکنیک‌های زیادی برای عمل جراحی لیفت گردن معرفی شده‌اند. پزشکان متناسب با هدف عمل و شرایط بیمار یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و جراحی را آغاز می‌کنند. در اولین روش، در قسمت پشت یا جلوی گوش برشی ایجاد می‌شود و پوست اضافی گردن از این ناحیه برداشته می‌شود. در روش بعد، ممکن است ناحیه زیر چانه برش داده شود و پوست اضافی گردن از بین برود‌. روش سوم هم که طرفداران بیشتری بین متقاضیان عمل لیفت گردن دارد، روش اندوسکوپی است. در این روش ابزاری وارد پوست گردن شده و این ناحیه را لیفت می‌کند. در کل پزشکان ابتدا پوست ناحیه گردن را برش زده، پس از آن پوست را می‌کشند و بافت اضافی را از گردن خارج می‌کنند و در نهایت پوست برش خورده را بخیه می‌زنند.

مزایای جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن برای ایجاد ظاهری شاداب در چهره و جوانتر کردن پوست گردن روشی کاملا موثر و کاربردی است. برخی از مهم‌ترین مزایای که این روش دارد، در ادامه ذکر شده‌اند:

✔ این روش باعث می‌شود که پوست گردن سفت شود و رسوبات چربی که در نواحی زیر گردن تجمع پیدا کرده‌اند از بین بروند.

✔ این روش نسبت به سایر روش‌های جوانسازی پوست گردن، عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. در واقع می‌توان گفت که جراحی لیفت گردن یک جراحی کم عارضه و کم خطر است که نتایج خوبی را به دنبال دارد.

✔ دوران نقاهت این روش نسبت به سایر روش‌های لیفت گردن کمتر است. بیمار در طول چند ساعت تا چند روز می‌تواند سلامت جسمانی خود را به دست بیاورد.

✔ هزینه‌های مربوط به لیفتینگ پوست گردن نسبت به روش‌های بدون‌ جراحی کم است. چرا که در این روش بیمار بیهوش نمی‌شود و برش‌های چندان بزرگی هم در پوست او ایجاد نمی‌شوند.

✔ طبق تجارب به دست آمده، این روش می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد و کاملا موثر است.

کاندیدای مناسب جراحی لیفت گردن

برای انجام عمل لیفت گردن افراد باید شرایط خاصی داشته باشند. به همین دلیل پزشکان پیش از اعمال این جراحی بیمار را معاینه می‌کنند. سپس با صلاحدید خود اقدامات لازم را برای لیفت گردن متقاضی انجام می دهند. بهترین کاندیدای عمل لیفت گردن عبارتند از:

✅ افرادی که سلامت کامل جسمانی دارند.

✅ افرادی که پوست آن‌ها با افزایش سن دچار افتادگی شده است.

✅ افرادی که چربی گردن آن‌ها کاهش یافته است.

✅ افرادی که به علت وجود غبغب ظاهری ناخوشایند در گردن خود دارند و اعتماد به نفس خود را از این جهت از دست داده‌اند.

✅ افرادی که پوست آن‌ها حالت جوانی خود را از دست داده است.

ماندگاری جراحی لیفت گردن چقدر است؟

معمولا افرادی که می‌خواهند پوست گردن خود را لیفت کنند، نگران میزان ماندگاری آن هستند. باید توجه داشت که لیفت گردن روشی دائمی برای از بین بردن نواقص پوست این ناحیه نیست. این روش به مدت یک سال ماندگاری دارد و پس از آن پوست را به حالت اولیه خود بر می‌گرداند. با تمدید لیفت گردن می‌توانید از نتایج آن مجددا بهره مند شوید. البته عواملی وجود دارند که تاثیرات مستقیمی بر میزان ماندگاری این تکنیک دارند‌. ژنتیک، سبک زندگی ناسالم، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب ممکن است سبب کاهش میزان ماندگاری این روش بشوند.

نتیجه گیری:

جراحی لیفت گردن یکی از متداول‌ترین انواع جراحی است که منجر به جوانسازی پوست زیر چانه و گردن می‌شود. این جراحی با تکنیک‌های خاص خود قادر است چین و چروک‌های پوست گردن را از بین ببرد و بر روی زیبایی چهره نیز اثر بگذارد. افرادی که انتظاراتی واقع بینانه نسبت به نتایج این عمل دارند، می‌توانند کاندید مناسبی برای لیفت گردن باشند. شما با انتخاب پزشکی متبحر و باسابقه، همچنین با توجه به نکات مراقبتی ویژه پس از عمل می‌توانید به بهترین نتایج دست یابید.

سوالات متداول جراحی لیفت گردن

آیا لیفت گردن درد دارد؟

لیفت گردن با استفاده از داروهای بی حس کننده موضعی انجام می‌شود. به همین دلیل عوارض چندانی را در پی ندارد. ممکن است با از بین رفتن تاثیرات بی حسی، پوست گردن کمی درد کند که این درد سریعا از بین می‌رود. پس جای نگرانی نیست.

عوارض لیفت گردن چیست؟

عوارضی همچون کبودی، سوزش، تورم، التهاب، سفتی گردن و بی حس بودن پوست گردن پس از عمل ایجاد می‌شوند و طبیعی هستند.

هزینه جراحی لیفت گردن چقدر است؟

لیفت گردن با روش جراحی هزینه ثابتی ندارد. این هزینه بر اساس مهارت و دستمزد پزشک، تعرفه کلینیک، میزان چروک گردن و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود.
مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *