دکتر بابک جعفرنژاد
لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت ابرو با بوتاکس

زمان مطالعه: 7 دقیقه

امروزه یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن خطوط اخم را از بین برد لیفت ابرو با بوتاکس می‌باشد. علاوه بر این موضوع متقاضیان می‌توانند بالا بردن ابرو با بوتاکس را نیز انجام دهند. با تزریق بوتاکس به ابرو شما عضلات زیرین ابرو خود را شل می‌کنید و این امر باعث صاف شدن پوست در قسمت بیرونی می‌شود. در ادامه شما را با تزریق بوتاکس لیفت ابرو بیشتر آشنا خواهیم کرد.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

بیشتر بخوانید : ماندگاری لیفت شقیقه

بوتاکس لیفت ابرو چیست؟

بدون شک شما با بالا رفتن سنتان متوجه بروز خطوط چین و چروک‌هایی که در صورت خود خواهید بود. البته بهتر است دیگر نگران این موضوع نباشید؛ زیرا شما می‌توانید با تزریق بوتاکس آن‌ها را به صورت کامل از بین ببرید و از افتادگی پلک خود در سننی بالاتر جلوگیری کنید. ابروها یکی از اصلی‌ترین عناصر زیبایی چشم به شمار می‌رود، به این صورت که اگر ابروهای شما به سمت پایین کشیده شود پوست پلک بالایی شما را می‌پوشاند و این امر باعث می‌شود که چشمانی خسته و ناراحت داشته باشید.

با افزایش سن کلاژن سازی در لایه‌های عمیق پوست کم خواهد شد، بهتر است بدانید کلاژن باعث استحکام و جوان سازی پوست می‌شود. در صورت از دست دادن کلاژن پوست با شل شدن پوست مواجه خواهید شد. تزریق بوتاکس لیفت ابرو در انتهای ابروی شما انجام خواهد شد تا به شل شدن عضلات این ناحیه کمک کند. علاوه بر این موضوع با تزریق بوتاکس به عضلات پیشانی خود این اجازه را می‌دهید تا ابروهای شما را به سمت بالا بکشند. همچنین از بوتاکی میتوان برای لیفت شقیقه و لیفت ابرو استفاده کرد.

تزریق بوتاکس لیفت ابرو چگونه عمل می‌کند؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم لیفت ابرو با بوتاکس یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید خطوط اخم بین ابروهای خود را از بین ببرید و ابروهای خود را به سمت بالا بکشید. نحوه عملکرد بوتاکس در این ناحیه به این صورت خواهد بود که ماهیچه‌های زیر پوست را آرام خواهد کرد تا پوست کشیده و صاف به نظر برسد. میزان تزریق لیفت ابرو با بوتاکس با توجه به معیارهای متنوعی اعم از سن مراجعه کننده و میزان توانایی ماهیچه‌های فعال ناحیه ابروی متقاضی بستگی خواهد داشت. برای بالا بردن ابروهای خود با استفاده از این روش پزشک باید دو ناحیه زیر را بوتاکس تزریق کند:

  • عضلات پایین آورنده ابرو در ناحیهٔ بین دو ابرو

تزریق در این ناحیه باعث می‌شود که خطوط اخم ابروی متقاضی از بین برود و ابروها کمی به سمت بالا کشیده شوند. لازم به ذکر است فلج کردن این بخش از ابرو بیشترین تأثیر را در لیفت ابرو خواهند داشت.

  • بخش دمی (انتهای طرفی) ابرو

ناحیه دیگری که پزشک به سراغ تزریق بوتاکس می‌رود بخش دمی ابرو می‌باشد. تزریق در این منطقه باعث می‌شود که ابرو به سمت خارج و بالا کشیده شود.

چه کسانی می‌توانند از لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کنند؟

افرادی که دارای سن بالاتر از 18 سال هستند به راحتی می‌توانند به سراغ لیفت ابرو با بوتاکس بروند. آقایان و خانم‌ها به راحتی می‌توانند با این روش به سراغ درمان و از بین بردن خطوط ابرو خود بروند و ابروهای خود را به سمت بالا بکشند. به صورت کلی افراد زیر کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس لیفت ابرو هستند:

  • افرادی که افتادگی پوست در ناحیه ابروی خود دارند.
  • افرادی که دارای خطوط اخم دینامیک یا متحرک هستند.
  • افرادی که دارای مشکلاتی اعم از تغییر در قوس ابرو، مشکلات تقارن ابروها و… را دارند.

لازم به ذکر است در صورتی که شما در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارید بهتر است به سراغ بالا بردن ابرو با بوتاکس نروید. این امر می‌تواند به کودک شیرخوار شما و یا جنینی که در راه دارید آسیب‌های جدی ای وارد کند.

هنرمندانی که لیفت ابرو با بوتاکس انجام داده اند

لیفت ابرو یک روش زیبایی است که به کمک بوتاکس انجام می‌شود. این روش به هنرمندان زیادی کمک کرده تا نتیجه‌ی دلخواه خود را در تغییر شکل و زیبایی ابروها بدست آورند. برخی از هنرمندان معروف که لیفت ابرو با بوتاکس داشته‌اند عبارتند از: 1. کیم کارداشیان: هنرمند و تلویزیونی مشهور که از لیفت ابرو با بوتاکس برای افزایش تعریق و جوانی استفاده می‌کند. 2. جنیفر لوپز: خواننده و بازیگر معروفی که با استفاده از لیفت ابرو با بوتاکس زیبایی خود را تکمیل می‌کند. 3. مارگو رابی: بازیگر مشهوری که به واسطه‌ی لیفت ابرو با بوتاکس نتیجه‌ی بسیار خوبی به دست آورده است. 4. بلیک لایولی: بازیگری که از لیفت ابرو با بوتاکس برای حفظ ظاهر جوان و جذاب خود استفاده می‌کند. 5. جولیا رابرتس: بازیگر آمریکایی که لیفت ابرو با بوتاکس را برای طرحی متناسب با چهره‌اش انجام داده است. 6. بلا حدید: مدل معروف و نفوذی که لیفت ابرو با بوتاکس را برای افزایش جوانی و جذابیتش استفاده می‌کند. این هنرمندان تنها نمونه‌هایی از افراد مشهوری هستند که از لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کرده‌اند. در واقع، این روش در صنعت زیبایی بسیار معروف است و بسیاری از هنرمندان دیگر نیز از آن بهره می‌برند.

هنرمندانی که لیفت ابرو با بوتاکس انجام دادند

فواید لیفت ابرو با بوتاکس

به صورت کلی مزیت لیفت ابرو با بوتاکس را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • حذف خطوط اخم

بدون شک می‌دانیم که عضلات ناحیه ابرو در ایجاد چین و چروک بین دو ابرو و پیشانی تأثیر بسیار زیادی دارند. بوتاکس ابرو یکی از روش‌هایی است که به سادگی می‌تواند این امر را برطرف کند.

  • لیفت ابرو

بالا بردن ابرو با بوتاکس می‌تواند به راحتی عضلات پایین آورنده ابرو را فلج کند و شما دیگر با عارضه ابروی افتاده مواجه نشوید.

  • اصلاح شکل ابرو

در صورتی که شما نیز در ناحیه ابروهای خود عدم تقارن را مشاهده کرده‌اید که شکل ظاهری صورت شما را برهم زده است می‌توانید با لیفت ابرو با بوتاکس این مشکل را حل کنید.

برای بالا بردن ابروها چه مقدار تزریق بوتاکس نیاز است؟

لیفت ابرو با بوتاکس با توجه به سن، جنس عضلات و میزان افتادگی در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما به صورت کلی می‌توان میزان تزریق بوتاکس را برای ابروها از 12 یونیت بوتاکس استفاده کرد. این امر شامل سه تزریق در 4 یونیت ناحیه‌های متنوع ابرو می‌باشد. میزان مورد نیاز شما برای بالا بردن ابروها با توجه به مهارت و تشخیص پزشک تعیین خواهد شد.

ماندگاری بوتاکس ابرو چند ماه است؟

ماندگاری بوتاکس ابرو

بیشتر بخوانید : لیفت صورت

ماندگاری تزریق بوتاکس به ابروها با توجه به عوامل مختلفی تعریف می‌شود. در ادامه برای آگاهی بیشتر شما برای بوتاکس ابرو شما را با عواملی که بر روی ماندگاری بوتاکس تأثیر می‌گذارند آشنا خواهیم کرد:

متابولیسم بدن افراد دریافت کننده تزریق

هر چه متابولیسم و یا همان سوخت و ساز بدن افراد بیشتر باشد بدون شک بوتاکس تزریق شده زودتر ماندگاری خود را از دست می‌دهد.

  • تأثیر نوع ماهیچه

از دیگر مواردی که می‌تواند بر روی لیفت ابرو با بوتاکس و ماندگاری آن تأثیر داشته باشد نوع ماهیچه‌های متقاضی می‌باشد. هر چه میزان فعالیت ماهیچه‌های ابرو بیشتر باشد بدون شک ماندگاری بوتاکس نیز زودتر از بین می‌رود.

  • تأثیر تعداد درمان

هر چه میزان تزریق بوتاکس به ابروها در تعداد دفعات بیشتری انجام شود ماندگاری بوتاکس نیز دو چندان خواهد شد.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس لیفت ابرو چیست؟

در صورتی که شما قصد داشته باشید از تزریق بوتاکس لیفت ابرو بهترین نتیجه را دریافت کنید بهتر است مراقبت‌های زیر را به درستی انجام دهید:

  • فعالیت‌های بدنی

در روز اولی که شما تزریق بوتاکس ابرو را داشته‌اید باید به صورت کامل استراحت داشته باشید و از انجام هر نوع فعالیت سنگین دوری کنید. لازم به ذکر است شما می‌توانید بعد از تزریق بوتاکس به سراغ انجام کارهای روزانه خود بروید؛ اما بهتر است در این راه به سراغ رفتن به سونا، جکوزی و یا استخر نروید.

  • عدم ماساژ صورت

از ماساژ دادن و یا لمس کردن ناحیه ابرو تا 24 ساعت خودداری کنید. در صورتی که شما به این ناحیه دست بزنید ممکن است با جا به جایی بوتاکس مواجه شوید.

  • استفاده نکردن از مشروبات الکی و دخانیات

استفاده از الکل و مشروبات بعد از بوتاکس ابرو ممنوع می‌باشد، زیرا این امر می‌تواند باعث بروز کبودی و التهاب شود. در نتیجه بهتر است تا 2 روز بعد از بوتاکس به سراغ این موارد نروید.

  • حالت خوابیدن

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که می‌تواند باعث جا به جا شدن بوتاکس به ناحیه‌های دیگر شود رعایت نکردن حالت خوابیدن می‌باشد. سعی کنید بعد از بوتاکس به پشت خود بخوابید به گونه‌ای که به ابروهای شما و پیشانی فشاری وارد نشود.

  • مسافرت‌های طولانی مدت

2 روز بعد از بوتاکس بهتر است به سراغ مسافرت‌های هوایی نروید، زیرا نوسانات فشار هوا می‌تواند برای شما خطرناک باشد.

  • قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب

نور آفتاب و گرما یکی از اصلی‌ترین ممنوعیت‌هایی است که شما بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه داشته باشید. این دو عامل می‌تواند کبودی اطراف چشم شما را دو برابر کند. در صورتی که قص دارید از منزل بیرون بروید از کلاه، عینک و ضد آفتاب با دوز بالا استفاده کنید.

عوارض و خطرات ناشی از تزریق بوتاکس لیفت ابرو چیست؟

بالا بردن ابرو با بوتاکس یکی از ایمن‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌هایی است که بسیاری از آقایان و خانم‌ها برای جوان سازی از آن استفاده می‌کنند. این عمل زیبایی خطرات و عوارض بسیار ناچیزی را به دنبال دارد. برخی از این عارضه‌های طبیعی این عمل عبارت‌اند از:

  • قرمزی و التهاب
  • ورم و کبودی
  • بی حسی
  • درد
  • سر درد

عارضه‌های بسیار نادری نیز در برخی از افراد دیده شده است. در صورتی که با یکی از عارضه‌های زیر بعد از بوتاکس ابرو مواجه شده‌اید بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید:

  • دشواری در بلع یا قورت دادن
  • تغییر در شکل حرف زدن
  • تنگی نفس
  • دشواری در تنفس
  • افتادگی ابروها یا پلک

کلام آخر

لیفت ابرو با بوتاکس یکی از اثرگذارترین روش‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند مشکلات متنوعی اعم از افتادگی پلک، عدم تقارن ابروها و.. را به راحتی برطرف کند. بهتر است بدانید بالا بردن ابرو با بوتاکس به عنوان یکی از ایمن‌ترین عمل‌های زیبایی شناخته شده است.

سوالات متداول لیفت ابرو با بوتاکس

ماندگاری بوتاکس ابرو چند ماه است؟

با توجه به گفته پزشکان ماندگاری تزریق بوتاکس به ابروها بین 3 الی 4 ماه خواهد بود. این در حالی است که در برخی از افراد دیده شده است که بوتاکس تا 6 ماه تغییری نداشته است.

نقاهت و ریکاوری تزریق بوتاکس به ابرو چقدر است؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره شد، شما بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند به کارهای روزانه خود برسید و به محل کار و یا دانشگاه بروید. البته بهتر است تا حداقل 2 ساعت بعد از تزریق کمی استراحت داشته باشید

نتیجه تزریق بوتاکس را چه زمان می‌توان مشاهده کرد؟

فرایند فلج شدن عضلات ابرو بلافاصله بعد از تزریق شروع خواهند شد و شما می‌توانید نتیجه را در عرض 1 هفته مشاهده کنید.
مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *