دکتر بابک جعفرنژاد
لاغری بازو

لیپوماتیک بازو برای لاغر و سفت کردن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

لیپوماتیک یک نوع پیکرتراشی است که با استفاده از روش های نوین به لاغر کردن قسمت های مختلف بدن می پردازد. این راهکار برای افرادی که روش های مختلف را امتحان کرده و بدون نتیجه مانده اند بسیار کاربردی است به خصوص افرادی که به دنبال لاغری موضعی هستند. لیپوماتیک در قسمت های بدن اعم از شکم، پهلوها، بازوها و … انجام می شود که در این بخش به توضیح بیشتر لیپوماتیک در بازوها می پردازیم. مشکلی که بسیاری از افراد اعم از مرد یا زن از افتادگی و چربی زیاد در این قسمت شکایت دارند. اگر شما نیز جزو این دسته هستید در ادامه با ما همراه باشید.

لیپوماتیک بازو

لیپوماتیک بازو باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود و علاوه بر آن باعث لیفت بازو و فرم دهی بازو ها می شود . وجود چربی های اضافه در قسمت های مختلف تناسب اندام را برهم می زند و زیبایی ظاهر را کاهش می دهد.

لیپوماتیک-بازو

 

مزایای لیپوماتیک بازو

انجام لیپوماتیک مزایای زیادی دارد که باعث برتری آن نسبت به سایر روش های لاغری شده است. لیپوماتیک در زمان کوتاه تری نسبت به سایر روش ها و با ایجاد سوراخ هایی به وسیله کانولا صورت می گیرد. تعداد این سوراخ های ورودی محدود بوده و سطح کمی را دربر می گیرد. به طوری که استفاده از لیپوماتیک برای فرم دهی بازوها بدون عوارض بوده و خطر ایجاد آمبولی و خونریزی را تا حد صفر پایین آورده است.

لیپوماتیک بازو چگونه انجام می شود؟

همانطور که ذکر شد لیپوماتیک برای از بین بردن چربی های موضعی به کار می رود، چربی هایی که در ناحیه شکم، پهلو، بازو، ران ها و دیگر قسمت ها تجمع می کند. این چربی های زیر پوست با توجه به شرایط بیمار از بین می روند به این صورت که شاخص توده بدن هر فرد تعیین کننده است و اگر این شاخص بالاتر از 35 باشد بهتر است از لیپوماتیک استفاده نشود.

در این روش لوله های کانولا با ایجاد سوراخ، داخل بدن شده و چربی ها را از زیر پوست از حالت جامد خارج می کند. این دستگاه که تحت امواج سونوگرافی قرار دارد چربی های مایع شده را به وسیله همان لوله ها به خارج از بدن انتقال می دهد. این روند که حدود سه تا چهار ساعت طول می کشد ، چربی زیادی را از بدن خارج می کند.

هزینه لیپوماتیک بازو

هزینه لیپوماتیک بازو به عوامل مختلفی مانند میزان چربی اشباع شده، شرایط جسمی بیمار و موارد این چنین بستگی دارد. عموما در اولین جلسه مشاوره بعد از اینکه معاینه صورت گرفت هزینه نهایی اعلام می شود. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه مورد نظر به بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه نمایید.

آیا بعد از لیپوماتیک بازو جای اسکار باقی می ماند؟

این موضوع که لیپوماتیک با استفاده از سوراخ هایی چربی ها را خارج می کند باعث شده ترس از به جا ماندن اسکار وجود داشته باشد. اما سوراخ های ایجاد شده با توجه به حجم چربی های هر فرد متفاوت است و اندازه آن در بیشتر موارد بسیار کوچک و ریز است. این سوراخ ها در برخی از بیماران باز گذاشته می شود تا به صورت طبیعی بهبود یابد و یا ممکن است بخیه زده شود. در هر دو صورت اسکار روی پوست باقی نمی ماند و به طور کامل التیام می یابد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک بازو

بعد از انجام لیپوماتیک بازو باید یک هفته دوره نقاهت طی شود و بعد از آن بیمار می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. در این روش سرعت بهبودی بسیار زیاد است. بعد از جراحی ممکن است مقداری خون آبه از سوراخ ها خارج شود که امری طبیعی است و این موضوع باعث کاهش تورم و کبودی ها در ناحیه مورد نظر می شود. خارج شدن مایعات حدود 5 روز طول می کشد که اگر زمان بیشتری آن را مشاهده کرده اید حتما با جراح خود در این باره صحبت کنید.

خارج شدن این مایعات اهمیت زیادی دارد و باید منافذ برای خروج آن باز باشد اگر در شرایطی این منافذ بسته شود ، باعث ایجاد درد و تورم می گردد. در این حالت می توانید با کمک جراح پلاستیک خود منافذ را برای خارج شدن مایعات باز کنید. در این بازه زمانی نباید جای سوراخ ها با پانسمان بسته شود و تا پایان دوره بهبودی کامل، نباید از استخر و سونا و یا وان حمام استفاده شود. این کار باعث می شود درصد عفونت و یا آلودگی در ناحیه جراحی شده افزایش یابد.

بعد از لیپوماتیک بازو چه موقع ورزش کنیم؟

تحرک بعد از انجام لیپوماتیک بسیار موثر است و توصیه می شود بعد از آن پیاده روی داشته باشید. برای آنجام فعالیت های ورزشی بهتر است تا یک ماه صبر داشته باشید و حتما قبل از شروع آن با جراح پلاستیک خود مشورت نمایید.

دکتر بابک جعفرنژاد فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های جدید و دستگاه های مجهز و پیشرفته همراه با تجربه و دانش خود، انواع جراحی های زیبایی از جمله لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی، ماموپلاستی و …  را با بهترین کیفیت انجام می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02188196264 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

 

لیپوماتیک در بارداری مشکل ایجاد می کند؟

شاید برای اکثر خانم های جوان که قصد بارداری دارند انجام عمل های زیبایی با استرس همراه باشد. اما در انجام لیپوماتیک هیچ گونه آسیبی به روند بارداری وارد نمی شود، در واقع لیپوماتیک با ایجاد برش و سوراخ هایی روی پوست انجام می شود که به وسیله این سوراخ ها چربی ها به بیرون هدایت می شود و به هیچ عنوان در بارداری دخالتی ندارد.

لیپوماتیک بازو نیاز به بیهوشی عمومی دارد؟

عموما برای انجام لیپوماتیک بازو نیاز به بیهوشی عمومی نیست و می توان با استفاده از بی حسی موضعی جراحی را انجام داد. این جراحی بدون درد بوده و حجم زیادی از چربی ها از بدن خارج می گردد.

کلام آخر

لیوماتیک یک روش بسیار موثر برای لاغری موضعی بدن است . لیپوماتیک بازو جزو جراحی های شایع محسوب می شود و عمده افراد به خاطر حجیم و بزرگ بودن بازو های خود مشتاق انجام لیپوماتیک هستند. لیپوماتیک بازو باعث خوش فرم شدن بازو ها و سفت شدن آن می شود و چربی های اضافه این قسمت را به راحتی از بدن خارج می کند.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *