دکتر بابک جعفرنژاد
ماندگاری لیفت ابرو

لیفت ابرو چقدر دوام و ماندگاری دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از پرسش‌های متداول بسیاری از افراد که قصد انجام لیفت ابرو دارند، درخصوص میزان ماندگاری لیفت ابرو است. لیفت ابرو به کمک روش‌های مختلفی انجام می‌شود و معمولا انتخاب نوع روش با میزان ماندگاری آن ارتباط مستقیمی خواهد داشت. در برخی موارد لیفت ابرو دوام کوتاه‌ مدتی دارد، این در حالی است که دیگر روش‌های انجام لیفت ابرو دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند.

ماندگاری و دوام لیفت ابرو

رعایت برخی از نکات مراقبتی می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی بر ماندگاری لیفت ابرو در افراد داشته باشد. این روش پرطرفدار ممکن است پس از گذشت یک دوره مدت زمانی خاص به دلیل ایجاد تغییرات واضح در پوست دوام خود را از دست بدهد؛ بنابراین یکی از نهم‌ترین موضوعات در زمینه انتخاب روش لیفت ابرو، درنظر گرفتن میزان ماندگاری آن خواهد بود.

اگر قصد انجام لیفت ابرو دارید و به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه میزان ماندگاری آن هستید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. در ادامه به نکاتی درخصوص میزان ماندگاری روش‌های مختلف لیفت ابرو اشاره خواهیم کرد.

ماندگاری روش های جراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو با استفاده از روش‌های جراحی، دارای طول عمر و ماندگاری بسیار زیادی نسبت به سایر روش‌های مشابه با خود را دارد. به‌علاوه انجام لیفت ابرو به کمک جراحی نیازمند انجام مراقبت‌های بیشتری خواهد بود. پس از پایان دوره نقاهت، نتایج حاصل از این روش معمولاً مورد قبول و رعایت بسیاری از بیماران بوده و در نهایت باعث ایجاد نتایج دائمی در چهره افراد می‌شود.

بیشتر افراد به دلیل ماندگاری مطلوب این روش، نسبت به انجام لیفت ابرو با جراحی تمایل بیشتری خواهند داشت. تخمین بیشتر پزشکان متخصص در حوزه زیبایی بر دوام و ماندگاری لیفت ابرو ۷ الی ۱۲ ساله این روش در چهره افراد است.

ماندگاری روش های لیفت ابرو بدون جراحی

انجام لیفت ابرو بدون جراحی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. روش‌های بدون جراحی لیفت ابرو اغلب از میزان ماندگاری کمتری برخوردار خواهند بود. این قبیل راهکار‌ها می‌تواند جنبه درمانی داشته باشد و از بروز مشکلات ناشی از افتادگی ابرو پیشگیری کند. بسیاری از خطوط پیشانی و چین‌وچروک‌های موجود در چهره به کمک روش‌های غیرتهاجمی برطرف خواهند شد اما در نهایت بروز اثرات ناشی از قرار گرفتن در دوران پیری به کمک این دسته از راهکار‌ها کند می‌شود. لیفت ابرو با بوتاکس، درمان به روش لیزر و لیفت با نخ، از روش‌های رایج غیرتهاجمی برای ایجاد تغییرات مطلوب در فرم ابروها هستند.

 تاثیر عوارض لیفت ابرو روی میزان ماندگاری

اکثر اعمال جراحی زیبایی دارای عوارض گوناگونی هستند که معمولاً متناسب با نوع جراحی در بدن افراد ظاهر می‌شوند. در صورتی که بیماران برای انجام لیفت ابرو به پزشکان متخصص در این زمینه مراجعه نمایند، عوارض کمتری را تجربه می‌کنند. انتخاب پزشک مناسب باعث کاهش عوارض و افزایش تاثیرات مطلوب در میزان ماندگاری این جراحی می‌شود.

در صورتی که افراد با عوارض مختلف این روش رو‌به‌رو شوند، ممکن است روند دوام و ماندگاری لیفت ابرو با مشکلاتی مواجه شود. ایجاد عفونت، عدم تقارن ابرو و  بروز کبودی در این ناحیه از عوارض‌های شایع لیفت ابرو است که  احتمال می‌رود در صورت بروز هر یک از آن‌ها میزان ماندگاری جراحی لیفت ابرو را تحت تاثیر قرار گیرد. انجام مراقبت‌های لازم پس از لیفت ابرو می‌تواند باعث افزایش طول دوره ماندگاری و حفظ نتایج این جراحی در افراد شود.

تاثیر مراقبت های بعد از لیفت ابرو بر میزان ماندگاری

پس از انجام لیفت ابرو، پزشک درباره رعایت مراقبت‌های لازم برای گذراندن دوره نقاهت با بیمار گفت‌وگو می‌کند. در صورتی که افراد به دستورالعمل‌های پزشک زیبایی عمل کنند، با کاهش طول دوره بهبودی مواجه خواهند شد. نکات مراقبتی معمولا ساده هستند اما رعایت آن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد نتایج مثبت و افزایش ماندگاری این روش داشته باشند. استراحت رایج‌ترین مراقبت‌ جسمانی بعد از انجام عمل زیبایی است. بهتر است افراد پس از جراحی مدت زمانی را به استراحت اختصاص دهند و از لمس نقاطی که جراحی شده‌اند خودداری نمایند. لازم است که افراد در صورت مشاهده هرگونه عوارض خاص همچون خونریزی شدید یا کبودی با پزشک خود در این باره مشورت کنند.

بیشتر بدانید: لیفت ابرو مردانه

ماندگاری جراحی لیفت ابرو چند سال است؟

ماندگاری لیفت ابرو به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل موثر برای افزایش ماندگاری لیفت ابرو، استفاده از روش‌های جراحی است. در صورتی که برای انجام این روش از راهکار‌های تهاجمی استفاده شود، طول ماندگاری آن بین ۷ الی ۱۲ سال متغیر خواهد بود. در اکثر موارد افرادی که توانسته‌اند از نواحی لیفت شده به خوبی‌ مراقبت کنند، شاهد افزایش قابل‌توجه دوام این روش در چهره خود خواهند بود. بنابراین اگر به دنبال ماندگاری بیشتر کشیدگی فرم ابرو در چهره خود هستید یا از بازگشت افتادگی‌های در این ناحیه دچار نگرانی شده‌اید، می‌توانید روش‌های جراحی لیفت ابرو را انتخاب کنید.

کلام آخر

بیماری از افرادی که قصد دارند لیفت ابرو انجام دهند، در زمینه میزان ماندگاری آن اطلاعات کافی ندارند. بسیاری از روش‌های لیفت ابرو که به کمک جراحی صورت می‌گیرد، دارای میزان ماندگاری بسیار بالایی بوده و اغلب نتایج موثری را برای افراد به همراه خواهد داشت. میزان ماندگاری لیفت ابرو در روش‌های غیر جراحی متوسط است و معمولاً از آن‌ها با عنوان یک راهکار برای پیشگیری از بروز افتادگی‌های ناشی از پیری پوست استفاده می‌شود.

سوالات متداول

میزان ماندگاری لیفت ابرو به روش جراحی چقدر است؟

روش جراحی برای انجام لیفت ابرو یکی از راهکار‌های موثر برای ایجاد تغییرات دائمی در چهره افراد است و معمولا تا ۱۲ سال نیز امکان ماندگاری این روش وجود خواهد داشت.

ماندگاری لیفت ابرو بدون جراحی چه میزان است؟

ماندگاری لیفت ابرو به روش غیر جراحی تا ۶ ماه است و افراد می‌توانند میزان لیفت در نقاط مختلف پیشانی و عضلات اطراف سر را دوباره تمدید کنند.

در صورت انجام مراقبت‌های لازم، مدت ماندگاری لیفت ابرو چقدر است؟

اگر بیماران به نکات مراقبتی و دستورالعمل‌های پزشک زیبایی عمل کنند، علاوه‌بر کاهش میزان بروز عوارض، مدت زمان ماندگاری لیفت ابرو افزایش پیدا می‌کند.
مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *