دکتر بابک جعفرنژاد
مراقبت های بعد از لیفت ابرو

مراقبت های بعد از لیفت ابرو

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مراقبت هایی که پس از انجام لیفت ابرو انجام می شوند به شما کمک می کنند که به نتیجه ایده آل خود دست پیدا کنید. ظاهر ابروهای شما تا حد قابل توجهی به مراقبت هایی که پس از این فرایند انجام می دهید، بستگی دارد. لیفت ابرو یا جوان سازی پیشانی تاثیر به سزایی بر روی فرم صورت شما بر جای می گذارد. به همین خاطر باید به مراحل انجام آن دقت داشته باشید. نکات مربوط به مراقبت های بعد از لیفت ابرو در دوران نقاهت پس از عمل انجام خواهند شد. در ادامه به بررسی اهمیت در نظر گرفتن این نکات مراقبتی می پردازیم.

اهمیت مراقبت های بعد از لیفت ابرو

بیشتر بدانید: هزینه لیفت ابرو

اهمیت مراقبت های بعد از لیفت ابرو

لیفت ابرو یک عمل جراحی است و در طی انجام آن بخیه ها و زخم هایی بر روی پوست صورت و اطراف پیشانی به وجود می آیند. به همین خاطر باید برای جلوگیری از ایجاد عفونت به این مجموعه نکات دقت داشته باشید. دوران نقاهت پس از عمل همیشه کمی حساس است. این دوران زمان بندی خاص خود را دارد؛ در هر یک از برهه های زمانی دوران نقاهت، مراقبت های به خصوصی انجام می شود. به طور کلی در روزهای ابتدایی پس از عمل، مراقبت های مربوطه اهمیت بیشتری دارند.

مراقبت‌های پس از جراحی لیفت ابرو

پس از انجام لیفت ابروها باید برخی اقدامات را جدی بگیرید. این مراقبت ها به شما کمک می کنند که فرم ابروهای شما زیباتر شوند:

1- برای شست و شوی اولیه ابروهای خود پس از عمل جراحی از پروکسید هیدروژن استفاده کنید. این روش شست و شو از بروز عفونت و آسیب های بیشتر در محل بخیه پیشگیری می کند. 

2- در روزهای اولیه لیفت ابرو پس از هر بار شست و شو با پروکسید هیدروژن، باید محل جراحی را با استفاده از کمی وازلین چرب کنید. به این ترتیب از خشکی این ناحیه نیز پیشگیری می شود.

3- تمیز نگه داشتن محل جراحت نیز یکی از مهمترین نکات است. با انجام این مراقبت ها از بروز هر گونه عفونت پیشگیری خواهد شد.

4- در این دوره از انجام هر گونه فعالیت ورزشی خودداری می شود. این حرکات سنگین مقاومت سیستم ایمنی بدن شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

در این زمینه برخی اقدامات جانبی نیز اهمیت دارند که باید مد نظر قرار دهید.

  • لزوم داشتن همراه

لیفت ابرو یک فرایند جراحی مهم است که در طول چند ساعت انجام می شود. به همین خاطر حضور یک همراه در کنار شما در کلینیک زیبایی مورد نظر اهمیت دارد. در صورت حضور همراه، هر گونه اتفاق غیر مترقبه ساده تر کنترل شده و سلامت شما تضمین می شود.

  • بانداژ و پانسمان

برای بهبود سریع تر جای زخم پس از لیفت ابرو، استفاده درست از بانداژ و پانسمان نیز اهمیت دارد. در این زمینه باید به نحوه بستن بانداژ خود نیز دقت داشته باشید. پانسمان موجود بر روی ابروها باید مرتبا تعویض شود. در غیر این صورت عفونت هایی در محل بخیه و زخم به وجود می آیند.

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو مردانه

خوابیدن پس از جراحی لیفت ابرو

استراحت کافی پس از انجام هر عمل جراحی اهمیت دارد. در فرایند لیفت ابرو نیز بدن در شرایط خاصی قرار گرفته و نیاز به استراحت و ریست دارد. به همین خاطر باید پس از انجام عمل جراحی، استراحت کافی داشته و از انجام کارهای سنگین دوری کنید. در این دوره در زمان استراحت نیز باید از بخیه های خود مراقبت کنید.

استحمام پس از جراحی لیفت ابرو

استحمام محل جراحی پس از لیفت ابرو، با استفاده از آب انجام نمی شود. در این خصوص تا دو سه روز پس از انجام لیفت از استحمام زخم های وارده خودداری کنید. شست و شوی اولیه ابروها با استفاده از پروکسید هیدورژن انجام خواهد شد.

انجام فعالیت‌های ورزشی پس از جراحی لیفت ابرو

پس از لیفت ابرو باید حتما تا 3 هفته استراحت کافی داشته باشید. در این برهه زمانی هیچ فعالیت سنگینی نداشته باشید. در غیر این صورت دوران نقاهت پس از عمل جراحی کمی طولانی تر می شود.

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو با بوتاکس

 مهمترین مراقبت‌های پس از جراحی لیفت ابرو

در صورتی که به دنبال بهترین روش ها برای مراقبت پس از لیفت ابرو می گردید، باید به برنامه غذایی روزانه خود دقت داشته باشید. برخی از این روش ها را در زیر مشاهده می کنید:

1- در رژیم غذایی خود حتما آووکادو، ماهی و… را جای دهید. این مواد غذایی سلامت شما را پس از انجام عمل فراهم می کند.

2- استفاده از کمپرس های یخ نیز در این دوره اهمیت دارد و جراحات مربوط به این عمل را کاهش می دهد.

3- استفاده از قرص آناهیل نیز در این زمینه کمک کننده خواهد بود و به توصیه برخی از پزشکان تحویز می شود.

کلام آخر

در این بخش در رابطه با مراقبت های پس از لیفت ابرو اطلاعاتی را بررسی کردیم. این موارد به شما کمک می کنند که بهترین نتیجه را از عمل جراحی خود به دست آورید. همچنین استفاده از این راهکارها عوارض ناشی از این عمل زیبایی را به شدت کاهش می دهند. در نظر گرفتن تجویز پزشک معالج برای این منظور اهمیت دارد. در برخی موارد برای کاهش درد ناشی از عمل نیز داروهایی برای بیماران در نظر گرفته می شود.

سوالات متداول مراقبت های بعد از لیفت ابرو

بعد از عمل لیفت چگونه باید بخوابیم؟

بهتر است پس از انجام لیفت ابرو، در زاویه 30 الی 40 درجه بخوابید.

اثرات جانبی پس از عمل لیفت ابرو چقدر طول می کشد؟

پس از لیفت ابرو تقریبا 6 ماه طول می کشد که کلیه اثرات جانبی مربوط به عمل از بین بروند. 
مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *