دکتر بابک جعفرنژاد
جراحی-زیبایی-چشم

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی چشم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از اقدامات زیبایی و ترمیمی که این روزها از سوی بهترین جراحان پلاستیک انجام می شود بلفاروپلاستی است. شاید نام آن را شنیده باشید. در این مقاله در صدد هستیم که اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و از مزایا و خطرات ناشی از بلفاروپلاستی مطالبی را به نگارش دربیاوریم.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی زیبایی صورت است که در نواحی پلک های بالایی و پلک پایینی انجام می شود. در طی این عمل جراحی افتادگی پلک ها و چین و چروکی و بسیاری از مشکلاتی که در اطراف چشم های افراد ایجاد شده است از بین می رود.

در ادامه می توانید یکی از نمونه جراحی های زیبایی چشم توسط دکتر بابک جعفرنژاد را ملاحظه نمایید. 

چه دلایلی باعث می شود افراد به انجام بلفاروپلاستی نیازمند شوند؟

  • افتادگی پلک
  • چین و چروکی که در نواحی چشم ها به وجود آمده اند
  • شکل گیری کیسه های چربی در قسمت پایین چشم
  • پف کردن قسمت های بالایی چشم ها
  • ایجاد پوستی اضافی در پلک بالایی چشم ها

*تمامی این اتفاقات می تواند در اثر دو عامل مهم ایجاد شود از جمله افزایش سن و نیز عوامل وراثتی و ژنتیکی .

بلفاروپلاستی چه مزایایی دارد؟

  • از بین رفتن کیسه های چربی ایجاد شده در نواحی پایینی چشم ها
  • از بین رفتن چین و چروک اطراف چشم
  • رفع افتادگی پلک
  • زیبا تر شدن حالت چشم ها
  • جوان تر شدن چشم ها
  • بهبود یافتن میدان دید بینایی افراد
  • رفع پف چشم ها
  • برداشتن پوست اضافی شکل گرفته بر روی پلک بالایی

*لازم به ذکر است که افرادی که دچار افتادگی پلک می شوند احتمال دارد که از نظر بینایی میدان دید شان کاهش پیدا کند. در نتیجه می توان به راحتی با جراحی بلفاروپلاستی این مشکل را برطرف ساخت.

آیا انجام بلفاروپلاستی خطراتی را در پی دارد؟

واقعیت این است که در طی سال های اخیر این عمل زیبایی از سوی بهترین پزشکان انجام می شود و تا کنون گزارش هایی را مبنی بر خطرناکی این روش درمانی و نیز بروز عارضه هایی ناشی از این عمل جراحی دریافت نکرده ایم. این خود دلیلی است بر اینکه این روش درمانی توانسته در طول این سال ها کاملا مفید و ثمر بخش باشد.

بر این اساس نوید ما به متقاضیان انجام این اقدام پزشکی این است که در انتخاب پزشک نهایت دقت و وسواس را خرج کنند تا کمترین احتمال خطر به واسطه تجربه و مهارت پزشک معالج از بین برود.

چه کسانی می توانند تحت عمل جراحی بلفاروستی قرار گیرند؟

همانطور که ذکر شد هرکسی که با مشکلات افتادگی پلک، چین و چروک اطراف آن و تمامی مشکلات پیش آمده در اثر افتادگی پلک مواجه است می تواند در این مسیر اقدامات جدی را داشته باشد و از بهترین پزشکان در این زمینه کمک بگیرد.

یکی از توصیه هایی که پزشکان دارند این است که مردان و زنان سی و پنج سال به بالا می توانند به راحتی این عمل جراحی را انجام دهند و عارضه هایی که در اثر افزایش سن در نواحی چشم ها و پلک ها ایجاد می شود را به نوعی ترمیم و درمان کنند.

اما البته هستندکسانی که به دلایل ژنتیکی و ارثی با مشکلاتی روبرو هستند. که برای اقدامات بلفاروپلاستی برای اینان هیچ گونه محدودیت ها و ممنوعیت هایی وجود ندارد و اینان نیز می توانند تحت این عمل جراحی قرار گیرند.

دکتر بابک جعفرنژاد فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های جدید و دستگاه های مجهز و پیشرفته همراه با تجربه و دانش خود، انواع جراحی های زیبایی از جمله لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی، ماموپلاستی و …  را با بهترین کیفیت انجام می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02188196264 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

بعد از انجام بلفاروپلاستی چه مراقبت هایی را باید داشت؟

  • در روز های ابتدایی بعد از انجام بلفاروستی باید قرص های آنتی بیوتیکی که از سوی پزشک تجویز شده است به طور مرتب و بر طبق دستور مورد استفاده قرار گیرد.
  • چشم ها در دو روز اول باید حتما شستشو داده شود. بدین ترتیب از سرم فیزیولوژیک یا از آب جوشیده شده سرد می توانید استفاده کنید.
  • یکی از اقداماتی که باید انجام شود این است که از قطره اشک مصنوعی تا مدت 72 ساعت استفاده کنید.
  • یکی از مهم ترین توصیه هایی که پزشکان به مراجعین دارند این است که در صورتی که احساس کردید با کاهش بینایی مواجه هستید باید در اولین فرصت با پزشک معالج خود در میان بگذارید.
  • البته این نکته را در نظر داشته باشید که تار شدن بینایی یکی از عارضه های طبیعی است که در مدت کوتاهی بعد از انجام جراحی ایجاد می شود ولی به مرور این عارضه برطرف می گردد.
  • یکی دیگر از عارضه های موقتی که بعد از انجام بلفاروپلاستی ایجاد می شود این است که در برابر نور و باد واکنش نشان می دهد. به همین جهت توصیه این است که تا زمانی که این حساسیت از بین برود از عینک هایی استفاده کنید تا از چشم هایتان محافظت کند.
  • یکی از دیگر عارضه ها این است که چشم ها به طور کامل بسته نمی شود. البته این عارضه چند هفته طول می کشد و بعد ازگذشت این زمان خود بخود بهبود می یابد. در این مدت برای بهبو عملکرد پلک ها افراد می توانند از پماد چشمی استفاده کنند.

جراح پلاستیک خوب کیست؟

جراحی زیبایی صورت جزء جراحی هایی است که بسیار دقیق و حساس است و از آن جهت که ارتباط مستقیمی با زیبایی افراد دارد باید اعمال زیبایی به دستان کسانی سپرده شود که میزان مهارت و تخصص آنها در طول سالها به اثبات رسیده است و توانسته اند کارنامه کاری قابل دفاعی را برای خود داشته باشند.

آگاهی و دانش در جنب تجربه و مهارت ترکیبی است که نتیجه درمان را موفقیت آمیز خواهد کرد. به علاوه اینکه وجدان کاری و اخلاق حرفه ای نیز از جمله مهم ترین معیار هایی است که باید در تشخیص پزشک معالج خوب مد نظر قرار دهیم.

نتیجه گیری

در انتها امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این نوشتار توانسته باشد تا حد زیادی روشنگر راه عزیزانی باشد که در آستانه تصمیم گیری در خصوص انجام یا عدم انجام جراحی بلفاروپلاستی هستند. بلفاروپلاستی در حالت کلی جراحی ایمن و کم خطری است و در صورتی که توسط پزشکی مجرب انجام شود احتمال خطر بسیار کاهش می یابد.

 

 

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *