دکتر بابک جعفرنژاد
جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جراحی زیبایی بینی معروف به رینوپلاستی، جراحی است که به منظور تغییر شکل و یا بهبود  عملکرد بر روی بینی انجام می پذیرد. این عمل ممکن است به دلایل پزشکی مانند مشکلات تنفسی یا انحراف مادرزادی ناشی از تروما در هنگام تولد صورت پذیرد.

یکی دیگر از دلایل انجام جراحی زیبایی بینی، زیبایی می باشد که موجب تغییر در شکل و ظاهر بینی می شود.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

اگر تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارید، بهتر است مشاوره ای با یک جراح پلاستیک انجام دهید تا پیرامون این موضوع اطلاعاتی کسب نمایید. در طول جلسات مشاوره ای، در مورد اهداف خود از انجام جراحی بینی و مواردی که موجب آزار شما می شوند و قصد تغییر آنها را دارید صحبت نمایید. به خاطر داشته باشید هیچ بینی به طور طبیعی کامل و بدون نقص نمی باشد. اگر چه جراحی زیبایی بینی می تواند ظاهر صورت شما را بهبود داده و زیبایی خاص و طبیعی شما را افزایش دهد.

جراحی بینی

بهترین جراح بینی

بهترین جراح پلاستیک شخصی است که می تواند مشخصات ظاهری صورت شما را که موجب خاص بودن شما شده را حفظ کرده و با شما در خصوص چگونگی ایجاد تغییرات صحبت نماید. وی ساختار بینی و سایر مشخصات صورت شما را مورد ارزیابی قرارداده و سپس به شما می گوید که انتظاراتتان واقع بینانه است یا خیر.

جراح پلاستیک شما می بایست وضعیت سلامتی شما را در نظر گرفته و در خصوص خطرات، زمان بهبودی و هزینه جراحی بینی به شما توضیحات شفافی ارائه نماید.

تکنیک های مختلفی برای انجام جراحی زیبایی بینی وجود دارد. زمانی که تصمیم به انجام جراحی بینی گرفتید، جراح شما باید توضیحات لازم را به شما بدهد.

اگر بیمه درمانی دارید، حتما پیش از اقدام به انجام این جراحی نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن این عمل تحقیقات لازم را انجام دهید. اما معمولا بیمه ها جراحی های زیبایی را تحت پوشش خود قرار نمی دهند.

مراحل جراحی زیبایی بینی

عمل بینی معمولا نیاز به بستری شدن ندارد. شما معمولا در طول جراحی بینی به صورت عمومی و یا موضعی بیهوشی می گیرید. با بیهوشی عمومی، شما به خوابی موقتی در طول جراحی فرو می روید. همچنین در صوتیکه بیهوشی شما از نوع موضعی باشد، بینی شما بی حس شده و قادر به حس کردن درد ناشی از جراحی نخواهید بود.

در حین عمل بینی، جراح پلاستیک برش هایی را بر روی سوراخ بینی شما انجام می دهد. در موارد پیچیده تر، جراح برش هایی را در کف بینی ایجاد می نماید. سپس وی استخوان های داخلی و غضروف را به منظور ایجاد ظاهری بهتر و دلپذیرتر تغییر شکل می دهد.

انواع جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی شامل دو نوع اصلی باز و بسته می باشد. اگر چه این عمل انواع دیگری نیز دارد، ما در این بخش به دو نوع اصلی آن می پردازیم:

  • از رینوپلاستی باز برای اصلاح و بازسازی ظاهر بینی استفاده می شود. در این روش برش هایی به صورت عمودی بر روی پوست زده می شوند که سوراخ های بینی را جدا می کنند و کالوملا (Columella) نامیده می شوند. سپس پوست و بافت نرم از زیر ساختارهای بینی برداشته می شود تا جراح بتواند آناتومی بینی را ببیند.
  • رینوپلاستی بسته برای تغییر شکل جزئی بینی استفاده می شود. برش می تواند در داخل بینی ایجاد شود. سپس پوست بینی از استخوان و غضروف جدا شده و تغییر شکل دلخواه جراح صورت می پذیرد.
  • جراحی بینی ترمیمی که برای اصلاح مشکلات به وجود آمده در پی جراحی اولیه صورت می پذیرد. مشکلات به وجود آمده می تواند پیچیده باشند و یا به آسانی قابل اصلاح باشند. این جراحی نیز می تواند به صورت باز یا بسته صورت پذیرد.
دکتر بابک جعفرنژاد فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های جدید و دستگاه های مجهز و پیشرفته همراه با تجربه و دانش خود، انواع جراحی های زیبایی از جمله لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی، ماموپلاستی و …  را با بهترین کیفیت انجام می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02188196264 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

پس از جراحی بینی معمولا برای هفته اول پس از عمل، گچ بینی برای بیماران تجویز می شود. بعد از این جراحی تورم و کبودی اطراف چشم ها طبیعی می باشد که بین سه روز الی دو هفته بعد از بین می رود.

انتظار کمی تورم در ناحیه بینی خود را پس از عمل داشته باشید. این تورم بعد از گذشت شش ماه از عمل بینی برطرف می شود. ظاهر نهایی بینی شما بعد از بهبودی کامل این تورم ها نمایان خواهد شد.

سه الی شش هفته بعد از جراحی زیبایی بینی از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید. شما می توانید دو الی سه هفته پس از این جراحی به فعالیت های اجتماعی خود بازگردید.

 

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *