دکتر بابک جعفرنژاد

درباره جراحی زیبایی شکم چه می دانید؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی های زیبایی امروزه بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر سلامت جسمی افراد در سلامت روحی آن ها نیز تاثیر گذار بوده است. می توان این طور ذکر کرد افرادی که از ظاهر خود رضایت دارند در موقعیت های فردی و اجتماعی، موفق تر عمل خواهند کرد. جراحی زیبایی شکم نیز یکی از جراحی های رایج محسوب می شود . شاید خودتان و یا اطرافیانتان از چربی های اضافه اطراف شکم شکایت کرده باشید و راه های زیادی برای از بین بردن آن امتحان کرده اید و بدون دریافت نتیجه ای دلسرد شده باشید. حال با ما همراه باشید تا از روش های جدیدتر آگاهی یابید.

جراحی-زیبایی-شکم

جراحی زیبایی شکم چیست؟

جراحی زیبایی شکم از سال های دور از اواخر قرن نوزدهم صورت می گرفت که قسمتی از پوست و چربی را از ناحیه شکم جدا کرده و دو طرف پوست را به هم می دوختند . این جراحی در برهه ای زمان در اوایل قرن بیستم پیشرفتی نداشت بعد از مدتی رشد چشگیری کرد و جراحان پلاستیک به جای برداشتن چربی و پوست ، تصمیم گرفتن چربی و پوست را از قسمت های قابل اهدا زیرین آن جدا کنند و مقدار بیشتری از چربی ها را خارج نمایند . همچنین برای اینکه در زمان کشیدن پوست به طرف پایین و دوخت آن ، ناف بدون حرکت باقی بماند و جایگاه آن تغییر نکند. ناف را از پوست اطراف آن جدا کرده و در قسمت بالایی پوست کشیده شده ، جایگاه ناف را سوراخ می کردند تا ناف مشاهده شود.

انواع جراحی زیبایی شکم

عموما برای انجام جراحی زیبایی شکم سه نوع عمل جراحی صورت می گیرد که بهترین جراح پلاستیک مطابق با وضعیت مراجعه کننده روش مناسب را تجویز می کند . در انتخاب روش، نظر بیمار نیز می تواند دخیل باشد و پزشک با صلاح دید شرایط موجود، راهنمایی ها لازم را ارائه می دهد. کماکان که برخی روش های درخواستی بیمار برای شرایط جسمی وی مناسب نبوده و بهتر است از روش دیگری بهره گیرد .

روش های مورد نظر عبارتند از : ابدومینوپلاستی که با نام تامی تاک نیز شناخته شده است. لیپوساکشن و یا لیپوماتیک که با روش خارج کردن چربی ها از زیر پوست انجام می شود . در برخی موارد از ادغام هر دو روش عمل جراحی زیبایی استفاده می شود.

نکات مهم قبل از جراحی زیبایی شکم

افرادی که قصد باردار شدن دارند بهتر است این عمل را بعد از بارداری انجام دهند. این عمل به خاطر کشیده شدن پوست بعد از جدا کردن چربی ها توصیه می شود بعد از پایان بارداری ها انجام شود .

همچنین افرادی که سیگار می کشند نیز باید از یک ماه قبل از عمل سیگار را کنار بگذارند و از مصرف آن خودداری کنند .

جراحی زیبایی شکم عوارض دارد؟

این نوع جراحی نیز مانند همه جراحی های دیگر شامل مشکلاتی است که افراد باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند که دکتر بابک جعفرنژاد توصیه می کنند مراجعه کنندگان با آگاهی کامل به مطب حضور یابند. در مورد عوارضی که ممکن است برای برخی از افراد مشاهده شود تنگی ناف است که ممکن است اگر جراح جای مناسبی را برای آن در نظر نگرفته باشد ، برای بیمار رخ دهد. مورد دیگر سیاه شدن پوست اطراف برش است که به خاطر کشیدگی بیش از اندازه پوست و یا سیگار کشیدن به وجود می آید. در مواردی نیز نامتقارن بودن شکم نیز گزارش می شود. لازم به ذکر است عمده این مشکلات می تواند با انتخاب یک متخصص حاذق از بین برود و اگر اصول درست جراحی انجام شود تا درصد بالایی از این عوارض رخ نمی دهد.

چه افرادی مناسب جراحی زیبایی شکم هستند؟

می توان گفت بهترین افرادی که برای انجام این جراحی مناسب هستند بیمارانی با شکم شل و آویزان هستند که در این افراد با خارج کردن چربی و پوست اضافه زیر شکم ، اندامی صاف و یه دست خواهند داشت . البته خانم هایی که بعد از زایمان از شکم های آویزان خود شکایت دارند و یا ترک خوردگی روی پوست خود مشاهده می کنند نیز کاندید مناسب این جراحی محسوب می شوند .

در ادامه می توانید توضیحات دکتر جعفرنژاد در مورد کاندیدهای مناسب برای انجام لیپوماتیک را مشاهده نمایید. 

چه کسانی از جراحی زیبایی شکم دوری کنند؟

شاید جراحی های زیبایی امروزه جنبه تبلیغاتی به خود گرفته باشند اما دکتر بابک جعفر نژاد در این بخش مواردی را اعلام می نماید که بهتر از از انجام آن تجدید نظر نمایند و یا با یک جراح با تجریه مشورت کنند .

باید ذکر کرد این جراحی به هیچ عنوان برای افرادی که از چاقی رنج می برند مناسب نیست و در ابتدا باید وزن خود را در حد ایده آل کاهش دهند و آنگاه برای برطرف کردن شلی پوست این جراحی را انجام دهند. به این معناست که افراد با اضافه وزن باید بدانند این روش برای کاهش وزن نیست.

افرادی که شکم های بزرگشان به خاطر وجود چربی در قسمت بالایی شکم بوده و یا داخل شکم و اطراف روده ها تجمع چربی ها وجود دارد. این جراحی عموما برای این افراد نتوانسته نتیجه مطلوب به همراه داشته باشد .

همانطور که ذکر شد خانم هایی که قصد بارداری دارند کاندید مناسب این جراحی نیستند.

افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند برای مثال تجربه آمبولی ریه داشته اند،  دیابتی هایی که بیماری خود را کنترل نکرده اند،  افراد با مشکلات تنفسی و … از این دست هستند .

و در آخر و باز مصرف شدید سیگار که در عموم جراحی ها این مسئله باعث به خطر افتادن جان افراد می شود. فرصت را غنیمت شمارید و شاید این مبحث باعث شود اگر مصرف سیگار دارید ترک آن را آغاز نمایید تا برای همیشه خود را از شر این مشکل رها کنید.

آیا می توان با عمل دیگری هم زمان انجام شود؟

بله اما بسته به عمل مورد نظر این تصمیم متفاوت است . برای مثال این عمل در افرادی که به دنبال فرم دادن کلی بدن هستن می تواند با لیپوماتیک پهلو ها و یا پروتز سینه انجام شود . همچنین می توان با عمل های درمانی مانند عمل فتق شکمی صورت گیرد که انجام آن مرسوم است .

نکته ای که باید دقت نمود توصیه می شود این جراحی با عمل های رحمی و یا سزارین انجام نگردد.

دکتر بابک جعفرنژاد فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های جدید و دستگاه های مجهز و پیشرفته همراه با تجربه و دانش خود، انواع جراحی های زیبایی از جمله لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی، ماموپلاستی و …  را با بهترین کیفیت انجام می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02188196264 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

مراقبت بعد از عمل زیبایی شکم

همیشه برای بهتر شدن عمل های جراحی چه جنبه درمانی داشته باشد و چه زیبایی ، عملکرد مراقبتی بیمار نقش مهمی خواهد داشت. مراقبت هایی که بیمار بعد از انجام این جراحی رعایت می کند سبب می شود نتیجه نهایی مطلوب تر باشد و زودتر به رضایتمندی موجب شود. برخی از این مراقب ها عبارتند از :

تا اطلاع ثانویه و تا زمانی که پزشک اجازه نداده از حمام رفتن خودداری نمایید.

ورزش کردن حتما با مشورت پزشک انجام شود . حتی اگر ورزش های سبک انجام می دهید .

اگر استفاده از گن در برنامه درمانی شما قرار دارد حتما آن را مطابق با دستور انجام دهید. پوشیدن گن بسیار تاثیر گذار است و حتما باید در زمان مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد.

دارو ها سر ساعت تعیین شده مصرف شود .

روزهای مراجعه به پزشک برای معاینات بعدی باید سر موقع انجام شود و آن را به تعویق نیاندازید.

رعایت این نکات مهم هستند و مطمئنا کمک می کنند به هدف خود دست یابید.

کلام آخر

با توجه به مطالب ذکر شده توصیه دکتر بابک جعفرنژاد برای آن دسته از افرادی که به دنبال انجام این جراحی هستند در ابتدا تحقیق و آگاهی با تمام جزییات این عمل است. بهتر است زمان بگذارید و در انتخاب جراح خود دقت کنید چرا که یک انتخاب نادرست برای شما خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.  با کسب اطلاعات بیشتر و بررسی جزییات عمل، به خود کمک کنید تا یک جراحی موفق را پشت سر بگذارید .

 

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *