دکتر بابک جعفرنژاد

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن ابتدا باید بدانید هر دو روش نوعی عمل زیبایی تهاجمی هستند که اگر به خوبی درمان نگردد موجب افتادگی پوست، متناسب نبودن اندام هایی مانند ران گود رفتگی غیرطبیعی و همچنین خونریزی و درد گردد. امروزه برای رهایی از چربی های اضافی بدن جراحی لیپوماتیک انجام می شود که در این عمل چربی های اضافی بدن خارج می شود، می توان گفت این عمل لیپوماتیک از شایع ترین جراحی های لاغری در سراسر جهان است. به دلیل این که اضافه وزن و چاقی یکی از دغدغه های بیشتر مردم است از این رو افراد بسیار زیادی از این عمل جراحی استقبال کرده اند.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن

در کل می توان عمل لیپوماتیک را جهت تخلیه کردن چربی های موضعی که بر روی بدن اشخاص صورت می گیرد نامید. عمل لیپوماتیک از طریق دستگاه ساکشن پیشرفته صورت می گیرد. لیپوماتیک نوعی عمل زیبایی تهاجمی است که اگر به خوبی درمان نگردد موجب افتادگی پوست، متناسب نبودن اندام هایی مانند ران گود رفتگی غیرطبیعی و همچنین خونریزی و درد گردد. همان طور که گفتیم از طریق لیپوماتیک می توان قسمت هایی از بدن مانند: ران، باسن، پهلو، شکم را آب کرد و چربی هایی که از طریق ورزش و رژیم های لاغری جواب نداده را با این جراحی انجام داد.

لیپوماتیک و لیپوساکشن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بسیاری از افراد فکر می کنند لیپوماتیک و لیپوساکشن عملکرد یکسانی دارند اما این تفکر اشتباه است چرا که عمل لیپوماتیک نوعی از جراحی های زیبایی است که با استفاده از این روش بافت های چربی از بدن خارج می شود و افراد زیادی را از چاقی نجات می دهد. لیپوماتیک روشی موثر برای لاغری شناخته شده است که در این روش برای لاغری و از بین بردن چربی ها از حرارت استفاده نمی شود.

لیپوساکشن هم نوعی  از روش های لاغری موضعی محسوب می گردد که با استفاده از دستگاه لاغری صورت می گیرد اما در این روش برای از بین بردن چربی های اضافی از حرارت استفاده می شود به گونه ای که چربی های زیر پوستی بعد از سوزانده شدن توسط دستگاه مکش از بدن خارج می گردد.

در لیپوساکشن با حرکات لرزشی لوله کانولا چربی های اضافه از بین می روند و از بدن فرد بیرون کشیده می شوند. یکی دیگر از تفاوت های لیپوماتیک و لیپوساکشن در این می باشد که در لیپوماتیک امکان انتقال چربی به قسمت های دیگر بدن وجود دارد اما در لیپوساکشن به دلیل سوزاندن چربی و آسیب دیگی بافت چربی این امکان وجود ندارد.

علت ترجیح دادن عمل لیپوماتیک به لیپوساکشن چیست؟

از دلایل مهمی که افراد انجام لیپوماتیک را به لیپوساکشن ترجیح می دهند این مسئله می باشد که پس از انجام لیپوساکشن، پوست ناحیه تحت درمان دچار افتادگی و شل شدگی می شود. اما در روش لیپوماتیک این نگرانی وجود ندارد چرا که:

در عمل لیپوماتیک به علت اینکه هیچ حرارتی تولید نمی گردد، چربی های تخلیه شده بدون هیچ آسیبی باقی می مانند و می توان در صورت نیاز این چربی ها را در برخی از نقاط دیگر بدن بیمار مانند خط خنده، گونه ها و یا برای فرمدهی باسن تزریق کرد.

مزایای عمل لیپوماتیک

  • این شیوه در طی مدت زمان کوتاهی تاثیرات و نتایج بسیار خوبی در مقایسه با سایر روش های دیگر دارد.
  • لیپوماتیک امنیت بسیاری دارد چرا که زمان برخورد با بافت های چربی، دستگاه توقف می کند.
  • درروش لیپوماتیک پوست انقباض پیدا می کند و مانع از شل شدن پوست می گردد از این رو ظاهر زیبایی برای فرد دارد.
  • در لیپوماتیک تا کنون برآمدگی چربی وجود نداشته است، لذا می توان گفت امکان آمبولی چربی در این روش وجود ندارد .
  • در این عمل بیمار نیاز به بیهوشی ندارد و از طریق بی حسی موضعی انجام می گردد.
  • احتمال عفونت در عمل لیپوماتیک به ندرت است .
  • احساس خستگی و کوفتگی بدن در عمل لیپوماتیک بسیار کم است.
دکتر بابک جعفرنژاد فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های جدید و دستگاه های مجهز و پیشرفته همراه با تجربه و دانش خود، انواع جراحی های زیبایی از جمله لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی، ماموپلاستی و …  را با بهترین کیفیت انجام می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02188196264 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

قبل و بعد از انجام عمل لیپوماتیک چه اقداماتی باید انجام شود؟

  • به بسیاری از افراد  قبل از انجام این عمل توصیه می شود که، پزشک مربوطه آن ها را معاینه کند که اگر دچار چاقی مفرط باشند، نباید این عمل را انجام دهند چرا که شاخص توده بدنی فرد باید کنترل شود. اشخاص کاندید برای این عمل ،۱۴ روز پیش از عمل نباید سیگار و الکل مصرف کنند.
  • افراد متقاضی برای این عمل باید بدانند که 48 ساعت قبل از عمل نباید آسپرین مصرف کنند چراکه آسپرین باعث رقیق‌شدن خون می‌شود.
  • روز بعد از عمل از مصرف قرص‌های ویتامین E خودداری کنید.
  • فرد بهتر است در روز عمل ناشتا باشد چون در زمان عمل، بخشی از آب بدن نیز تخلیه می‌شود.
  • بهتر است به مدت 72 ساعت نشینید و دراز بکشید به دلیل این که نشستن زیاد موجب چین‌خوردگی در ناحیه شکم می‌شود.
  • به مدت 7 روز پس از عمل، از گن استفاده کنید، البته استفاده از گن برای برخی از بیماران در مدت زمان بیشتری توصیه می‌ گردد.

مزایا لیپوماتیک در تهران

وجود یک جراح مناسب در نزدیک محل سکونت شما می تواند در بسیاری از موارد به شما کمک زیادی نماید. وجود مشغله های مختلف سبب شده بیشتر این موضوع اهمیت پیدا کند و صرفه جویی در زمان، یک امتیاز  محسوب شود. امروزه با وجود جراحان مختلف در زمینه های مختلف یافتن بهترین در جراحی مورد نظرتان شاید امری سخت به نظر برسد. اما با بررسی نمونه کار ها و تجربه جراحان مختلف می توانید به یک جراح پلاستیک خوب در نزدیکی سکونت خود دست یابید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب دکتر بابک جعفرنژاد در شمال تهران مراجعه نمایید.

کلام آخر

از آن جایی که حدود 10 میلیون نفر از جمعیت ایران با چاقی روبه رو هستند و چاقی برای آن ها دغدغه ای بزرگ می باشد از این رو عمل لیپوماتیک مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. روش لیپوماتیک عمل بیرون کردن چربی های ناحیه ای و موضعی با نیروی مکيدن را انجام می دهد.

سالیان بسیاری است که از این روش برای درمان چاقی استفاده می شود، سالیان گذشته با دستگاه های سنتی به بستری و بی هوشی عمومی زيادی نیاز بود اما با کشف روش های جدید، پزشکان رو به روشهای کم خطرتر و سریعتر مانند لیپوماتیک آوردند.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *